Neler yeni

Welcome to SATBİL FORUM PAYLAŞIM

Join us now to get access to all our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, and so, so much more. It's also quick and totally free, so what are you waiting for?

Bir Satbil Forum Efsanesi

Satbil Reklam Alanı

Satbil Forum Reklam

Cep telefonlarını nasıl bozuyoruz?

MÜDÜR Yardımcısı

Forum Elektronikçisi HATAY
Local time
08:07
Katılım
18 Nisan 2006
Mesajlar
6,763
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
46
Web sitesi
www.türkiyeelektronikçileri.org
Cep telefonlarını nasıl bozuyoruz?



127624.jpg
















Yaklaşık 63 milyon cep telefonunun aktif olarak kullanıldığı Türkiye'de yılda 2,5 milyon cihazın teknik servislerde onarımdan geçtiği bildirildi.

Genpa Telekomünikasyon ve İletişim Hizmetleri Sanayi Ticaret A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Ali Tolga Şahin, geçen yıl Türkiye'de toplam 10 milyona yakın cep telefonunun satışa sunulduğunu söyledi.

Bugüne kadar ülkede 136 milyon civarında cep telefonundan yararlanıldığını dile getiren Şahin, halen 63 milyon cihazın aktif olarak kullanıldığını bildirdi.

Cep telefonlarının tüketici hataları başta olmak üzere arızalandığını vurgulayan Şahin, şöyle devam etti:

"Tüm cep telefonu markalarının garantili ve garantisiz tamirlerinin toplamı yılda 2,5 milyon adeti buluyor. Öncelik sırasına göre, değerlendirmek gerekirse cep telefonları, en fazla donma-kilitlenme, açılmama, ekran ve ses problemleri, tuş basmama gibi sorunlarla onarıma gidiyor. Cihazların önemli çoğunluğu kullanıcıların cihazlarını özenle kullanmamasından kaynaklanıyor. Cep telefonunda arızalar genellikle düşürülme problemi sonucunda oluşuyor fakat dış görünüşünde düşme izi olmayan cihazlar için tüketiciler, cihazı düşürdüklerini kabul etmek istemiyorlar."

Diğer bir kullanım hatasının ise cihaza herhangi bir sıvı dökülmesi sonucunda oluştuğunu dile getiren Şahin, "Sıvı teması sonucu, cihazın içinde çok yoğun bir tahribat oluşmaya başlıyor. Bu tip arızaların giderilmesi için hiç vakit kaybetmeden cihaz pilinden ayrıştırılarak hızlı bir şekilde yetkili servise başvurulması gerekiyor" dedi.

Şahin, sıvının kimyasal özelliklerine göre ürünün zarar görme oranının da değiştiğini belirterek, "Özellikle deniz suyuna maruz kalan bir ürünün aynı gün içinde tamir edilebilme olasılığı yüksekken, servise getirilmesi bir ertesi güne bırakılırsa içinde oluşan yoğun korozyon sebebiyle onarılma şansı yok denecek kadar az hale gelebiliyor" diye konuştu.

Cep telefonunun uzun ömürlü olması, onarım maliyetlerinin en aza indirilmesi için kullanımına özen gösterilmesi gerektiğini vurgulayan Şahin, şunları kaydetti:

"Cep telefonunun özellikle darbelere maruz kalmasını azaltacak kılıfla kullanılması önemlidir. Su buharının ve sıvının bulunduğu ortamlarda cep telefonu fazla bulundurulmamalıdır. Cep telefonu banyodaki yoğun su buharından bile etkilenebilir. Yağmurda 1-2 saniye konuşma telefonda arızalara yol açabilir. Mutfakta sıvı temasına maruz kalma olasılığı ve benzer şekilde yemek masası üzerine konulup üzerine sıvı dökülmesi risklerinden uzak durmak gerekiyor. Islak elle cihazın tutulmamasını tavsiye ediyoruz."

Şahin, pil ömrünü uzatmak ve pilin dayanma gücünü artırmak için cihaz yeni alındığında bazı ayrıntılara dikkat edilmesini önererek, "Pilin tam boşaltılması ve tam doldurulmasına özen gösterilmelidir. Yeni alınan cep telefonunda bunu 5 kez yapmak gerekiyor. Böylece pil gerçek kapasitesinin sınırlarını öğrenmiş oluyor ve tüm çalışma ömrü boyunca daha fazla verim alınabiliyor" dedi.

İlerleyen zamanlarda da en az 6 ayda bir kez, sadece bir sefer pilin tam boşaltılıp doldurulmasının faydalı olacağını dile getiren Şahin, "Telefonun ayarları ile pilin stand-by yani çalışma süresinin uzatılması da mümkün. Örneğin cep telefonundaki bluetooth, wireless gibi bazı uygulamalar, kullanılmadığı halde sürekli açık ise telefonun stand-by süresi de kısalacaktır" diye konuştu.



internethaber
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
Üst