Neler yeni

Welcome to SATBİL FORUM PAYLAŞIM

Join us now to get access to all our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, and so, so much more. It's also quick and totally free, so what are you waiting for?

Bir Satbil Forum Efsanesi

Satbil Reklam Alanı

Satbil Forum Reklam

Türklerin internete girme amacı

@hmet

UZAKLARDAN
Local time
03:35
Katılım
23 Eylül 2006
Mesajlar
9,165
Tepkime puanı
48
Puanları
0
Türklerin internete girme amacı

Türkiye'deki internet kullanıcılarının profili ve internete girme amaçları..

26.10.2012 - 14:36​

esh719_3.jpg





Türkiye'deki kullanıcıların yüzde 60,9'u erkek, 39,1'i ise . İnternet kullanıcılarının yüzde 50,9'u ise 18 – 34 yaş aralığında yer alıyor. İnternet kullanan hanelerin yüzde 87'si interneti sörf yapmak amacıyla kullanırken, Facebook'a girmek ikinci sırada yer alıyor.
19,1 MİLYON HANENİN YÜZDE 41'İNDE İNTERNET VAR

Türk Telekom, Ipsos KMG tarafından 2012 yılının ilk çeyreğinde gerçekleştirilen, Türkiye'de bilgisayar ve kullanım detayları ile alışkanlıklarımızı ortaya koyan araştırmanın sonuçlarını yayımladı. Türkiye genelinde 38 ilde yüz yüze gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarına göre Türkiye'de 19,1 milyon hanenin yüzde 52'sinde bilgisayar, yüzde 41'inde ise bağlantısı mevcut.
Araştırmaya göre, bilgisayarı olan hane sayısı çoğalırken, kullanımı da buna bağlı olarak artış kaydediyor. En çarpıcı sonuç ise kafelerden internete bağlanmanın gözle görülür şekilde düştüğü. Türkiye'deki kullanıcıları internete daha çok evden bağlanırken hanelerde en çok tercih edilen bağlantısı ADSL olarak gözlendi. Türkiye'deki hanelerin yüzde 31,2'si ADSL bağlantısını kullanırken 3G modem, kablo ve fiber gibi diğer bağlantı türlerinin sahipliği oranı yüzde 9,9 oldu.


FİBER 2. SIRADA

İnternet bağlantısına sahip olan hanelerin yüzde 96'sı mevcut bağlantısını değiştirmeyi düşünmüyor. ADSL bağlantısı olan hanelerin yüzde 74,6'sı yeni bağlantı için yine ADSL'i düşünürken, ikinci sırada fiber geliyor.
Araştırma, kullanıcılarının cinsiyet ve kullanım alışkanlıklarını da ortaya koyuyor. Türkiye'deki kullanıcıların yüzde 60,9'u erkek, 39,1'i ise kadın. İnternet kullanıcılarının yüzde 50,9'u ise 18 – 34 yaş aralığında yer alıyor.
Türkiye'deki 19,1 milyon hanenin yüzde 51,7'sinde yani yaklaşık 9,9 milyon hanede bilgisayar bulunuyor. Tüm hanelerin yüzde 34,6'sında masaüstü, 20,6'sında dizüstü bilgisayar bulunuyor. Hem masa üstü hem de dizüstü bilgisayar bulunan hane sayısı ise yüzde 4,2. Yeni nesil bilgisayar ürünleri olan netbook (yüzde 0,7) ve tablet (yüzde 0,2) bulunurluğu ise hayli düşük.
İnternet sahibi haneler interneti en çok sörf yapmak (yüzde 87) ve Facebook'a girmek (yüzde 82) için kullanıyor. Bunu yüzde 76 ile e-posta kontrolü, yüzde 71 ile yazılı mesajlaşma/chat yapma izliyor.
Türkiye'de bağlantısına sahip hanelerin kullanım amaçları şöyle:

1 - İnternette gezme/inceleme 87%
2 - 82%
3 - E-mail 76%
4 - Yazılı mesaj/chat yapma 71%
5 - Müzik/radyo dinleme 67%
6 - Film/video izleme 66%
7 - Haber/gazete okuma 61%
8 - Görüntülü-sesli görüşme 59%
9 - Sesli görüşme 56%
10 - Oyun oynama 55%
11 - Müzik indirme 54%
12 - CD-DVD oyunları 45%
13 - Film/video indirme 44%
14 - TV izleme 41%
15 - Diğer sosyal medya 37%
16 - E-devlet işlemleri 32%
17 - Twitter 31%
18 - Yazılım indirme 29%
19 - İnternetten alışveriş 24%
20 - İnternet bankacılığı 23%

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
Üst