Neler yeni

Welcome to SATBİL FORUM PAYLAŞIM

Join us now to get access to all our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, and so, so much more. It's also quick and totally free, so what are you waiting for?

Bir Satbil Forum Efsanesi

Satbil Reklam Alanı

Satbil Forum Reklam

The Sims 2: Seasons pc inceleme

sicey

New member
Local time
15:01
Katılım
14 Ocak 2009
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
İzmir
Türünde tek olan; kulvarında Road Runner gibi ilerleyen, bizi kedi-Tom gibi kovalayan ve zamanımızı Tazmanya canavarı gibi yiyen ama bazen de Latif Doğan gibi bayan, hit oyunun giriş kısmı olsun bu paragraf.

Biraz eğlenceli ve arsız bir girişle başladım. Her yazı bu kadar alışagelmedik değil. Doğrusu bu oyunu seven oyuncu grubunun ciddiyetle bir işi olacağını düşünmüyorum. o halde Half-Life'ı heyecanlı, Red Alert'ı hırçın, Fifa ve Pes'i hızlı ve Sims'i de cici cici, şeker şeker, alaylı ve en önemlisi eğlenceli anlatalım...

The Sims oyununa aşina olmuş çoğu oyuncu bilir bu oyunun zamanımızı nasıl sömürdüğünü. Bazılarımız okuluna gitmez, bazılarımız ailesinden gizli gizli oynar, bazılarımız ise işyerinden gelir gelmez oyunun başına oturur ve gece yarısına kadar oynar. Durum bu ki, EA Games'in The Sims oynayanlar üzerinde yarattığı etkiye bakarak anlayabiliriz başarısını. Fakat ticari başarısını da övmeden edemeyeceğim. Bazılarımıza pek dürüst davranmadıkları görülebilir ama her şeye rağmen onlar bir şirket ve tek yapmaları gereken sundukları ürünün kalitesinin tüketicilere uygun bir şekilde sunabilmek. Hal böyle olunca, itiraz etmemiz yerinde değil.

EA Games'in ana oyundan sonra piyasaya sürdüğü her pakette farklı bir heyecanla oturuyoruz simlerimizin karşısına. “Acaba neler yaptılar.” Farklı bir zamanda çıkan ek pakete, yanındaki arkadaşına dönerek; "Oley, hayvanlarım olacak; Köpeğimin adının Kujo olmasını istiyorum;" Yine bir farklı zamanda; 'Simlerim Ayşe ve Mehmet'e kar topu savaşı yaptıracağım,' diyen bir kız çocuğu hayal edilebilir. Çıkmadan birkaç gün önceki heyecan krampları ve karında bıraktığı soğuk ağrı da cabası.

Türünde tek olan demiştim. Singles gibi benzer oyunları araya katmayalım. Onların temel yapısını bilen vardır. Tabii, The Sims'i o gibi oyunlardan ayıran farklar daha detaylı, geniş ve muhafazakar olmasıdır.

The Sims'in o köklü tarihini anlatmama gerek olacağını sanmıyorum. Zira, bu sadece bir ek paket. Ama geçmişteki, oyuncuların bazı eksik olmasından yakındığı mevsimleri içinde barından bir genişleme paketi. Eh, artık belki de en iyi ek paket olacak olan The Sims 2 - Season'un tanıtımına başlayabiliriz.

Giydir Beni Üşüyorum!

Hemen hemen her ek pakette -hatta Seasons'a kadar kesintiye uğramadan- eklenen ayrı merkezleri, oynayan herkes bilir. University paketinde üniversite kampusu, Nightlife'da eğlence mekanları, Open for Bussines'de iş hanları gibi... Yapımcılar Seasons'ta bu geleneği kesmiş. Fakat bunun yanında, oyuna yeni bir şehri dahil etmiş. İsmi Riverblossom. Böylece yeni bir şehrimiz daha olmuş oluyor.

Riverblossom, Amerikan filmlerinde gördüğümüz, gelirini tarımla sağlayan şehirlerle birebir tasarlanmış durumda. Aklımıza direk sıçan Köy profili gelecek, ki EA Games böyle bir şeye müsaade etmeden şehre karakterler ve ailelerine de hikayeler koyacak. Böyle de oldu. Köye (şehir diye tanımlamak pek doğru olmaz) dört aile yerleştirilmiş durumda ve her birinin ayrı ayrı hikayesi bulunmakta. Hemen köye girdiğinizde karşınıza çıkacak bunlar; karakterlerin farklı durumlarda çekilmiş resimleri de bulunmak üzere...

Bunun yanına, şehrimize kurabileceğimiz birkaç yeni ev dahil edilmiş. İsterseniz, simlerinizi paranızın yettiği kadar bu güzel yazlıklara ya da kışa mevsimine göre karakterize edilmiş diğer evlere taşıyabilirsiniz.
Yeni eklenmiş eşyalara baktığımız zaman, genelde bahçecilik işlerine ve mevsimsel kullanılan araçlar dikkat çekiyor. Toplamda 250 eşya eklenmiş ve bunların çoğu (bahçecilik işleri hariç) Bazı noel dekorasyon eşyaları, heykeller ve tablolardan başka, çok az eşya göze çarpıyor. Etkileşime girilen eşya az ama öz yapılmış durumda. Bunların başında buz pateni, kaykay gibi iri eşyalar var. Özellikle buz pateni için arazinizde büyük bir boş bölüm olması gerekiyor. Oyundaki en geniş arazinin 4/2'sini aşıyor dersem abartmış olmam. Oyuna yeni saç stilleri de eklenmiş durumda. Saymadım ama her cinsiyete (yetişkinler için) yaklaşık 4-5 saç stili göze çarpıyor. Çoğu göz alıcı. Unutmadan simlerimize kış için bere ile birlikte tüylü kulaklık da giydirilebilindiğini söyleyeyim. Bu özelliğin yanına mevsimlere göre yeni giysiler de eklenilmiş.

Mevsim ve bahçecilik işlerinden hariç bir göz alıcı diğer genişleme ise mesleklerle ilgili. Yeni bir çok meslekle beraber yedi adet kariyer ödülleri görüyoruz. Bunların içinde müzikal işler için gitar, sanatçılık için fotoğraf makinesi, eğitim üzerine çalışılan mesleklerde değişik motiflerlerle süslenmiş kütüphane ve gibi, mesleğimize ait olacak eşyalar genişletilmiş durumda. İyi bir üniversite eğitiminden sonra (bunun için University ek paketine sahip olmanız gerektiğinizi biliyorsunuz) bunlara ulaşmanın daha kolay olduğunu hatırlatayım. Aksi takdirde sadece resim bakar ve özelliklerini okuyabilirsiniz.

Mevsimler

Bu genişleme paketinin temel yapısını oluşturan mevsimleri simlerimizle birlikte yaşamanın zevki anlatılamaz. Onlarla birlikte yağacak karı, ışıldayacak güneşi beklemek çok heyecanlı bir his olmasıyla birlikte, birebir yaş**ışçasına seviniyoruz. Fakat gelin görün ki, her mevsimden sonra pek idrak edemiyoruz. Çünkü, uzun süre beklediğimiz mevsimin beş gün gibi kısa zamanda sona ermesi, bizi biraz hüzünlendiriyor. Belki bazı mevsimler için memnun edici olabilir. Özellikle sonbaharın sıkıntılı halini atlatmak işimize geliyor. İklimlerin kısa sürede değişmesi, tabii ki simimizin yaşadığı süre içerisinde görebileceği kadar değişik mevsim tutarını göze alırsak, mantıksız bir durum söz konusu kılmıyor.

Mevsim ikonlarını, sol alt panelde sırasıyla dizilmiş durumda. Üzerine imlecinizi hareket ettirip birkaç saniye sabit bir şekilde beklediğimiz zaman, diğer mevsime Sim tarihine göre kaç gün kaldığını görebiliriz.

Kar yağdığı zaman, dışarı günlük (evde giydiğimiz) elbiselerimizle çıkmayı düşünmeyiniz. Hemen dışarı çıkarken, kapı önünde simlere özgü 360 derecelik dönüşle üzerine mevsimlik elbiselerini giyiyorlar. Bunlar kaban, trençkot, gocuk, bere ve az öncede bahsettiğim tüylü şirin kulaklıklar olabilir.

Mevsimler, simlerimizin karakteristik yapısı üzerinde etkili oluyor. Yaz mevsiminde, daha çok fiziksel performans gerektirecek isteklerde bulunuyorlar. Buna karşılık, kış ve sonbahar ayları için daha çok içine kapanık ve uyuşuk olması bu mevsimin getirdiği bulanık durumdan kaynaklanıyor. Kışları parti, iş hayatı gibi sosyal ortamlardan uzak dilekler, 'wants' ikonunda sıkça görülür.

Doğal olaylar, beraberinde bazı felaketleri de getirebiliyor. Fırtınalı bir günde çakan şimşek, dışarıda bekleyen herhangi bir Simin başına düşüp, onun elektriğe kapılmasına neden olabilir; beraberinde ölüm de getirebilir, haberiniz olsun. Karlı havada siminizi dışarıda çok fazla tutarsanız ya da onu kara uygun olmayan elbiselerle dışarı çıkartırsanız donma tehlikesi geçirebilir. Hatta "geçirir." Ama bunda ölüm tehlikesi yok. Sadece bir müddet kafa üstü yerde yatık bir halde kalıyor. Kendiniz de üzerine tıklayarak kaldırabilirsiniz.
Simlerimiz, mevsim günlerine göre çeşitli oyunlar oynayabiliyorlar. Örneğin, karda snow angel ya da kardan adam yapabiliriz. Kış mevsimimizde simlerimizin en çok istediği şeylerdir bunlar. Ve de kartopu oyunu... Yazın ise güneşlenme, marco polo oyunu, yüzme gibi isteklerde bulunuyorlar. Tabi bunların yanına ilkbaharda kelebek avlama, sonbaharda birikmiş yağmur gölcükleri üzrinde su sıçratmalarını da ekleyebilirim. Balık tutma burada önemli bir yer tutuyor. Simlerinizin huzur bulmasını ve sosyal çevreyle etkileşime (komşularınızla olta atmanızı öneririm) geçmek adına çok etkili. Yakaladığınız balığı çerçevelettirip evinizin bir köşesine asabilme olayı da var. Ne şanssızız ki bazen çizmeyle de karşılaşabiliyoruz. Hemen buraya da bir not ekleyeyim: Balık tutabilmek için bahçenizde bir gölcüğe sahip olmanız gerek. Bunu 'Build' modundan halledebilirsiniz.

Karakter resmini hemen sağında bulunan derece göstergesine dikkat ediyoruz, arkadaşlar. Ve hafife de almıyoruz. Çünkü bu gösterge, Simimizin vücut ısını gösterir. Derece kırmızıya doğru yükseldikçe sıcaklık artıyor, maviye düştükçe azalıyor. Dikkat edilmediği takdirde önemli ve ani hastalıklara yol açabilir.

Burada açıklayacağım küçük ayrıntıları şöyle sıralayabilirim; Ertesi gün partiniz ya da dışarıda önemli bir işiniz varsa, TV’den Hava Durumu kanalını açarak öğrenmeniz iyi olacaktır. Yoksa partiniz kazaya gider benden demesi. Ve yine buna ek olarak, kar yüzünden okulların tatil edildiğini ekleyebilirim.

Bahçecilik

Uzun süre beklediğimiz ve olmamasından yakardığımız mevsimlerin yanında bahçecilik de gerekiyordu. Yapımcılar da bunun farklındaydı ve oyuncuların şikayetlerine göre hareket ederek, oyuna bahçe işlerini de kattılar. Ne mutlu oyunculara ki, artık gerçek yaşama simultaörüne bir adım daha yaklaştılar. Eksiklikler de tabii ki olacak. Bunlardan en önemlisi ve olmasını istediğimiz, komşularımızı ziyaret edebilme durumudur. The Sims 1'de olmayan çoğu unsur, The Sims 2'de ek paketlerle gideriliyor. Ancak henüz bu beklediğimiz 'komşu ziyareti' olayına giremedik. Her neyse, diyoruz ve yeni buluşumuz, uğraşımız olacak olan bahçecilik işlerine el atıyor. Kolları sıvayın, çizmenizi ayaklarınıza geçirin bakalım.

Her şeyden önce şunu söyleyeyim. Bu işler için tüyolar vermeyeceğim. Çünkü bazı şeyleri kendinizin keşfetmesi daha zevkli olacaktır. Merakınızı kırmak istemiyorum.

İşe başlamadan, 'Build' modunda bulunan malzemeleri inceleyerek başlamamız daha sağlıklı olacaktır. Burada gözlerimize çatı, uzun kolonlu çitler, ışık kaynakları gibi malzemeler çarpacaktır. İlk önce, koyu kahverengi görünen verimli toprağı boş bir araziye monte ederek başlıyoruz. Bu verimli toprağın üzerine (kare kare olduğunu bilinmenizde fayda var) Siminizle üzerine tıklayarak çeşitli seçeneklerle işi keşfediyoruz. Bunlar arasında ilk olarak seçeneklerde çeşitlilik olmaması sizi üzecektir. Fakat üzülmeyin, birazdan bunların nasıl çeşitleneceğini anlatacağım. Seçeneklerde bilmeniz gereken şeyler var. Mesele 'Compost, Tend, Water ve buna ek olarak Water many' gibi. Bunları kısaca açıklayayım; Compost, bildiğimiz gübre anlamında. Simimiz, bu organik maddeyi bir çuvalla toprağa boşaltarak karıştırıyor. Böylelikle toprağımız daha verimli bir hal alıyor. 'Tend' seçeneği ise bakımdır. Etrafını işe yaramaz otlar kaplayan ana kökün çevresindeki bu bitkileri kırparak bir nevi buduyoruz. Water sulama ve 'Water many' ise bahçenizde bulunan sulanacak bütün ürünleri sulamaktır, arkadaşlar. 'Tend many' gibi diğer eylemlerin çok fazla yapılmak için tıklanması gerektiğini de unutmayalım.
Şimdi, yetiştirebileceğimiz ürünlerin çeşitlilik yetkisini nasıl arttırabileceğimi açıklayayım; çok basit: bahçe işleriyle uğraştıkça oluyor bu iş. Skill and Career bölümünde Talent Badges seçeneği içerisinde herhangi bir bahçecilik Level'ini aldığımız zaman (ki, ilk olarak Bronz madalyaya sahip oluyoruz), bahçecilik işlerimiz genişliyor ve daha kapsamlı ekip-biçme yetkilerine sahip oluyoruz. Bunla birlikte domates (ilk olarak sadece bunu yetiştirebiliyoruz), vişne, cucumber(salatalık), Pole Beans (sırık fasulye), Peppers (biber), Eggplant (patlıcan) mısır gibi daha nice ürünleri yetiştirme hakkına sahip oluyoruz. Elma gibi meyveleri ayır tutum, çünkü onlar ekip-biçme işlemlerinden çok, ağaçta yetişiyor.

Peki bu ürünleri ne yapacağız? sorularını işitir gibi oldum. Tabi ki sokağa atmayacağız (biraz ukalaca oldu). Yetiştirdiğimiz taze meyveleri ister saklama kaplarında muhafaza edebilir, istersek de sularını sıkıp içebiliriz. Mısır, fasulye gibi yerden yetişen ürünleri de aynı yöntemlere benzeyen uygulamalarla tüketebiliriz. Bunun ötesinde, olayı ticari çıkarlara da dönüştürebilme durumumuz var. Belirli bir simoleon karşılığında bunları satabiliriz. Her şey sizin istediğinize kalmış...





Ve bahçecilik işlerini noktalamak istediğim son bir paragrafta vermek istediğim bir başka bilgi var. Yetiştirmekte olduğunuz ürünleri , 'Garden Club' adındaki kulübün araştırmasına açıyoruz. Aslında bundaki amaç, Bahçecilik Kulübüne girmek olacaktır. Birkaç eleman gelip, sizin ürünleriniz üzerine not alarak (bir nevi teftiş), bazı sonuç çıkartıyorlar ve ona göre kulübe girip girmeme konusunda karara varacaklar.

Oyun içindeki ses konusu benim ve oyuncular için çok önemli bir yer tutuyor. EA de bunu alkışa değer bir nitelikte bizlere sunmuş. Ancak... Yağmurun hışırtısı ve tipi halinde yağan karın çıkardığı ıslığa benzer seslerin daha kaliteli ve gürültülü işitilmesi, o anın gerçekçiliğini daha iyi kılardı.

Nice Yeni Paketlere

Yazıyı gözünüzün önünden son bir cümleyle kapatacağım. EA Games’den hepimizin adına isteklerim olacak. Ve diyorum ki: "Abilerim, ablalarım. The Sims 2 - Neighbours ya da The Sims 2 - Different Cultures adında ek paket istiyoruz. Ne bu böyle özellikle biz Türkleri komşuluktan mahrum etmeniz! Amerikan tarzı inşaat modu da duman çıkarmaya başladı artık. Buram buram Amerikan hayat tarzından bıktık. Biraz da doğu kültürel mimarisine el atın. Siminize kurban olayım!"
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
Üst