Neler yeni

Welcome to SATBİL FORUM PAYLAŞIM

Join us now to get access to all our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, and so, so much more. It's also quick and totally free, so what are you waiting for?

Bir Satbil Forum Efsanesi

Satbil Reklam Alanı

Satbil Forum Reklam

The King of Fighters 2006 ps2 inceleme

sicey

New member
Local time
20:45
Katılım
14 Ocak 2009
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
İzmir
King of Fighters... Az veya çok herkes oynamıştır bu oyunu. Atari salonlarında başlayan birlikteliğimiz, günümüze kadar konsollar aracılığıyla gelmiştir. Karşımıza her çıkışında değerini bir kez daha anladığımız serinin son oyunu, King of Fighters 2006, sonunda oyuncularla buluştu.

King of Fighters'ın en az bir Tekken, Street Fighter veya Mortal Kombat kadar derin bir geçmişe ve bu derin geçmişle beraber bir çok fanatiğe sahiptir. Hatta çoğu kişiye göre King of Fighters'tan daha iyi dövüş oyunu yoktur... Serinin yeni oyunu The King of Fighters 2006'yı oynadıktan sonra ben de bu şekilde düşünmeye başladım.

Oyunumuzu büyük bir heyecanla konsolumuza yerleştirdikten sonra, nextgen grafikleri aratmayacak bir giriş videosu ile karşılaşıyoruz. Tahmin edebileceğiniz gibi introda oyundaki karakterlerin tabiri caizse tepinmesini izliyoruz. Zaten introlarda ki asıl amaç izleyeni gaza getirmektir, iyi bir intro izlendiği zaman oyuncuda "bir an önce oyun başlasa da, önümüze geleni dövüp eşeği sudan getirsek" şeklinde sabırsızlık hissi uyandırır. Need for Speed, Tekken ve şu anda incelediğimiz oyun, The King of Fighters 2006, bu konuda oldukça başarılı.

Introyu da geçtikten sonra nihayet oyunumuza başlayabildik. Oyun hakkında genel bir fikir sahibi olmak istiyorsanız, Versus modunda birkaç dövüş yapabilirsiniz. Ama ondan önce practice moduna uğramanızı şiddetle tavsiye ediyorum. Tabi her seferinde dayak yemek istiyorsanız başka. Şaka bir yana oyun yeni başlayanlar için gerçekten çok zor. Rakiplerimiz neredeyse yarı yaş** barımızı ***üren kombolar yapabiliyor, bu nedenle yarım saat kadar sabredip, practice modunda birkaç sağlam kombo öğrenseniz iyi olur. İsterseniz oyundaki seçeneklere yüzeysel olarak bakalım. Daha önce dövüş oyunu oynamış biri, doğal olarak oyun seçeneklerinin ne olduğunu kabaca biliyordur. o yüzden çok fazla ayrıntıya girip, sıkıcı olmaya gerek yok.

Story: Oyunumuzun ana kısmını bu seçenek oluşturuyor. Her karakterin ayrı ayrı hikayeleri var, buradaki amaç oyunu mevcut tüm karakterlerle bitirip herkesin hayat hikayesini öğrenmek. Aralarında acıklı olanlarda var, o yüzden "skip" yapıp geçmemek lazım bu kısımları. Genellikle 7 dövüşün ardından seçtiğiniz karakterin tüm hikayesini öğrenebiliyorsunuz, tabi son savaştığınız adam son derece güçlü oluyor. Boss dediğimiz bu tiplerle kapışırken, PS2 gamepadinizin sağlığı açısında fazla sinirlenmemekte fayda var. sırf bu yüzden ayda bir gamepad değiştiren kişiler tanıyorum. Oyunda 40 kadar karakter olduğunu düşünürsek, Story bölümü sizi baya bir oyalayacaktır.

Versus: Her dövüş oyununda gördüğümüz bir seçenek. Bu seçenekte düşmanlarınızla teke tek kapışabileceğiniz gibi, kendi kurduğunuz ekiple düşman ekibi yok etmek için soğuk terler dökebilirsiniz. Versus modu, özellikle arkadaşlarınızla King of Fighter partisi düzenlediğinizde oldukça işe yarayabiliyor.

Challenge: İşte oyunun en önemli kısmı. En önemli diyorum çünkü KoF 2006'yı diğer dövüş oyunlarından ayıran hemen hemen tüm özellikler bu seçenek altında bulunuyor. Bu seçenek 4 farklı oyun modundan oluşuyor, hepsine tek tek göz atmakta fayda var.


Time Attack: Time Attack'ın Versus modundan hiçbir farkı yok. Tek fark zamana karşı yarışıyor olmanız. Amacınız, 7 düşman karakteri en kısa sürede yenerek her seferinde yeni rekorlar kırmak.
Quest Survival: Çok eğlenceli ve uzun bir mod. Tam 200 tane rakibimiz var. Hemen gözünüz korkmasın, hepsi aynı anda üzerimize çullanmıyorlar. sırayla 200 rakibi de yenebilirsek büyük ödül bizi bekliyor. Açıkçası büyük ödülün ne olduğunu bende bilmiyorum, henüz 200 rakibi devirebilecek kadar tecrübe sahibi değilim oyunda. Ancak bazı kurallar var. 200 rakibi de 5 dakika içinde yenmek zorundasınız, her dövüşten sonra belirli puanlar kazanıyorsunuz. Bu puanlarla yaş** barınızı (Her dövüşten sonra yaş** barınızın tamamen dolduğunu düşünmüyordunuz herhalde) doldurabileceğiniz gibi, sahip olduğunuz zamanı da uzatabilirsiniz. eğer 200 rakibi devirmeden süreniz biterse maalesef "game over" oluyor.
Easy Mission: Adından da anlayabileceğiniz gibi bu seçenekte birkaç (100 kadar) kısa görev var. Mesela ilk göreviniz karşınızdaki rakibe 10 kere vurabilmek. Her görevde sizden farklı şeyler isteniyor. Bazı görevler ise "Pes doğrusu!?" dedirtebilecek kadar zor.
Extra Mission: Easy Mission seçeneğine oldukça benziyor. Hatta aynısı diyebiliriz ancak daha fantastik görevler (Hurdalıkta ki araçları belirli bir süre içinde parçalamaya çalışmak yeterince fantastiktir değil mi?) karşımıza çıkıyor.


Daha öncede dediğim gibi oyunda 40 civarı oynanabilir karakter bulunuyor (4 tanesi yeni olmak üzere, KoF 96 ve KoF 2001'den de bazı karakterler var. Ayrıca oyuna başlar başlamaz tüm karakterleri seçemiyorsunuz, 14 adet karakter "unlock" edilmeyi bekliyor.). Her karakterin kendine has 45-50 kadar kombosu var. Bence gayet makul bir rakam, zaten mevcut olan komboları PS2 gamepadi ile gerçekleştirmek tam bir işkence diyebilirim. Tekken’de ki gibi yüzlerce kombo alternatifi olsaydı, sanırım sabah akş** KoF2006 oynamamız gerekirdi.

Komboların bir çoğunu sol alt köşede bulunan enerji barınız dolu olmadan gerçekleştiremiyorsunuz. Rakibinize her vurduğunuzda veya rakibiniz size vurduğunda bu bar kendiliğinden dolmaya başlıyor. Sade vuruşlarda az dolarken, üst üste yaptığınız kombolar sonucu tamamen doldurabilmek mümkün bu barı. Bu arada unutmadan, benim gibi monotonluktan hoşlanmayanları oldukça sevindirecek hoş bir ayrıntı söylemek istiyorum. Her karakterin 2 farklı kıyafeti var. Dövüşe başlamadan önce ilk olarak hangi kıyafeti giyeceğinizi seçiyorsunuz, üstelik her kıyafetin 4 farklı renkli modeli de var.

Birazda oyunumuzun ses ve grafiklerinden bahsedip yazımızı bitirelim. Grafikler buram buram kalite kokuyor. Ne var ki Tekken 5'in grafikleri kadar mükemmel değiller. “Vay canına” diyebileceğimiz bir ayrıntı gözüme çarpmadı. Zaten KoF oyunları grafik üzerine kurulu değildir, asıl önemli olan aldığımız zevktir. Renkler ve zevkler tartışılmaz ancak Tekken veya başka bir oyundan alamadığım zevki KoF2006'dan fazlasıyla alabildim. Oyun gayet akıcı, bol kombolu sahnelerde FPS düşüşü yaşansa da rahatsız edici derecede değil.

Karakter ve çevre modellemeleri çok gerçekçi. Anlaşılan yapımcılar kız karakterleri tasarlarken daha fazla poligon kullanmış, öyle ki oyunu unutup karakterleri izlerken bulabiliyorsunuz kendinizi. Oyunun geçtiği mekanlar ise gerçek yaşamdan esinlenmiş. Tac Mahal'ın ortasında dövüşmeye başlayınca ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. Kullanılan fizik motorunun da hakkını vermek lazım, rakibiniz aldığı darbelere çevresel olarak tepki veriyor. Mesela rakibinizin tam çenesinin altına uppercut'u yapıştırdın mı, 2 metre havaya fırlıyor adam.

Sesler ise gerçekten harika Uzun zamandır ses konusunda bu kadar başarılı bir oyun görmemiştim. Oyun esnasında çalan müzikler her zaman tempomuza ayak uydurabiliyor. EA oyunlarında olduğu gibi, ekstra olarak müzikleri dinleyebileceğimiz bir Jukebox olsaymış, iyi olurdu. Oyunda kullanılan müzikler normal şartlar altında dinlenebilecek kadar kaliteli. Ses efektleri de ayrı bir konu. Daha önce herhangi bir dövüş sporuyla uğraşmış olanlar bilirler, "Vurduğun yerden ses çıkmalı" diye bir söz vardır. Aynı durum bu oyun içinde geçerli, rakibinize vurduğunuz yerden gerçekten ses çıkıyor. Öyle bir ses ki, dönüp arkanıza bakabiliyorsunuz, acaba biri arkamda güreşiyor da haberim mi yok diye...

Her şey iyi, güzel, hoşta oyunun Dolby Pro-logic desteği yok. Yani en fazla stereo ses alabilirsiniz. Dolby Prologic çözücüsü olan 5+1 ses sistemine sahip olanları hayal kırıklığına uğratabilecek bir ayrıntı. Halbuki her yeni oyunda Dolby Pro-logic desteği olurdu, bunda nasıl olmaz anlamıyorum... Öyle ya da böyle sesler stereo olarak ta çok güzel.

Yazıyı yavaş yavaş toparlayalım. Aslına bakarsak daha söyleyecek pek bir şey kalmadı. eğer dövüş oyunlarından hoşlanıyorsanız ve sıkılmadan saatlerce oynayabileceğiniz bir oyun arıyorsanız, KoF2006 tam size göre. KoF2006 için diyeceğim son söz; aldığı notu sonuna kadar hak eden, efsane bir oyun olduğudur.
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
Üst