Neler yeni

Welcome to SATBİL FORUM PAYLAŞIM

Join us now to get access to all our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, and so, so much more. It's also quick and totally free, so what are you waiting for?

Bir Satbil Forum Efsanesi

Satbil Reklam Alanı

Satbil Forum Reklam

s.T.A.L.K.e.R.: Clear Sky incelemesi

sicey

New member
Local time
06:56
Katılım
14 Ocak 2009
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
İzmir
Başarılı ve potansiyel sahibi bir yapımın devamının gelmesi kadar doğal bir şey olmasa gerek. Geçtiğimiz sene piyasaya sürülen ve beklenmedik şekilde birçok kişinin saygısını kazanan Stalker: Shadow of Chernobyl’de bunlardan biriydi. Kusursuz bir yapım olmasa da, GSC Game World oyuncuya vermek istediklerinin bir çoğunu başarmıştı; yaşayan bir dünya, karakterin kendi içinde olan yalnızlığı ve facia sonrası ‘Zone’ ve barındırdığı tehlikelere karşı hayatta kalma mücadelesi. Şimdi işe Clear Sky adı altında, bir devam oyunu olmaktan çok olayların geçmişini anlatan, bunun yanında sahip olduğu potansiyeli sonuna kadar kullanmayı amaçlayan bir yapım söz konusu.

Yayımlanan son görüntülerde de gördüğünüz gibi hikayemiz bir araştırma ekibinin başından geçenler ile başlıyor. Karakterimiz Scar ve rehberi olduğu birkaç bilim adamı, Chernobyl faciası sonrası gerçekleşen esrarengiz patlamaları ve sonrasında oluşan etkileri incelemek için Zonu’u keşfe çıkarlar. Beklenmedik bir olay sonucunda, takımdaki tüm bilim adamları ölür fakat sadece Scar canlı olarak kurtulur. Oyuna ismini veren Clear Sky üssüne baygın olarak getirilen Scar’ın kendine gelmesinden sonra tanıdığımız ama geçmişi hiç de umduğumuz gibi olmayan Zone’a karşı gözlerimizi açarız. Genel olarak hikayenin temeli böyle bir konuya dayansa da, yapımcının bahsetmediği, özellikle ilk oyundan herkesin hatırlayacağı Strelok ile ilgili bazı bilinmeyen detayların açıklanacağı dedikodular arasında.

Clear Sky, hikayesinden çok oynanışa getirdiği yenilikler ve düzeltmeler ile ön plana çıkmayı planlıyor. Öncelikle anlatılanların geçmişi içermesi, ilk oyundan tanıdığımız birçok yeri ziyaret etme olanağı sağlayacak. Yapımın geçtiği alanların yarısını sıfırdan tasarlanmış, diğer yarısının ise Shadow of Chernobyl’den hatırladığımız mekanların geçmişteki halleri oluşturacak. Bunun sonucunda da tanıdığımız birçok yüz ile karşılaşma, hatta onların bilmediğimiz yönlerini öğrenme imkanına da sahip olacağız. Büyüklük olarak ilk oyundan aşağı kalmayacak olan Clear Sky’da, oyuncuları bazen çileden çıkaran ve dakikalarca süren yürüme seansları da Oblivion’dan hatırlayacağınız hızlı ulaşım sistemi ile ortadan kalkıyor. eğer bu yöntemin oyunu kolaylaştırdığını düşünenlerdenseniz, bir Stalker’a gerekli ödemeyi yaparak, sizi en kısa ve tehlikesiz yoldan ***ürmesini isteyebilirsiniz.




Yukarıda da bahsettiğim gibi, tanıdığımız Zone’un geçmişi hiç de dost canlısı değil. Bunun aslında birçok nedeni var. İlk göze çarpan detay, gözle görülebilen anormalliklerin (anomalies) artık görünmez ve hareket edebilir bir şekilde Zone’a dağılmış olarak bulunmaları. Yol dışındaki hareket alanlarımızı hayli kısıtlayan bu etkenlerin tespiti ise iki şekilde yapılıyor. Biri, ilk oyundan hatırladığımız vida atarak, diğeri ise size bu anormalliklerin mesafesini gösteren bir çeşit algılayıcı. Tek elimizde tutarak kullandığımız (diğer elimizde çift el gerektirmeyen bir silah) bu cihaz sayesinde, hem tehlikelerin yerini algılayabilecek, hem de oyun boyunca en büyük dayanaklarımızdan biri olan Artifact’lerin yerlerini tespit edebileceğiz. Oyuncuya daha da fazla dikkatli olmayı zorunlu kılan yapımcılar, bunu pekiştirmek için yapay zekayı da neredeyse baştan yazıyorlar. Artık gece/gündüz olarak ayrı ayrı dolaşan gruplar, ilk oyundan aşağı kalmayacak şekilde çevresine adapte olan yaratıklar, gerektiğinde saklanarak (cover alarak), gerektiğinde ise bomba atarak sizi alt etmeye çalışan insanlar (Stalker’lar) görmek mümkün. Shadow of Chernobyl’den çok daha karanlık bir gece atmosferi yaşanacağını da hatırlatalım. (İlk oyundaki gece karanlığını isterseniz modlar ile daha da düşürmek mümkündü, artık gerek kalmayacak)

Birçok oyuncuyu çoğu zaman zor durumda bıraksa da, gerçeklik anlamındaki en güzel detaylardan biri kullandığımız silahların zaman içerisinde bozulması ve elbiselerimizin eskimesiydi. Clear Sky’da da aynı özellik korunacak fakat bir farkla; artık favori silahımızı veya zor şartlarda bulduğumuz (ne kadar zor şatlar olduğunu bilenler bilir) elbiselerimizi tamir ettirebileceğiz. ‘Favori’ silahımız diyorum çünkü silah çeşitliliği ve yeni geliştirilebilir silah sistemi ile Clear Sky çok daha zengin olacak. Tüm silahları olmasa da, imkan verilen dahilinde, beğendiğimiz bir silahın sarsılmazlığını, stabilitesini, mermi çeşidini, şarjör kapasitesini, bomba atar/dürbün gibi eklentiler ile geliştirilebilecek ve kendimize has özel silahımızı zaman içerisinde yaratabileceğiz. Aynı şekilde sahip olduğumuz armorlara da bazı özel ekstra dayanıklılıklar ekleyebileceğimiz söylenenler arasında.

Clear Sky’ın belki de en çok bahsedilen yeniliği ise Factions, yani gruplar ve onların aralarındaki savaşları. İlk oyundaki gruplar arasındaki savaşlar, oyun süresince çok detaylı işlenmemiş ve ana görevin biraz gölgesinde kalmıştı. Şimdi işe tüm Clear Sky evrenine dağıtılmış toplam dokuz adet gruptan (Military, Mercenaries, Bandits, Scientists, Freedom, Duty gibi) istediğimize katılabilecek, onun görevlerini yapabilecek ve bize sundukları ayrıcalıklardan faydalanabileceğiz. Dahil olduğumuz gruplara ait bilgiler ve kime ne kadar bağlı olduğumuzu takip edebilmemiz de hangi grubun bize düşman, hangisinin dost olduğunu izlememize olanak sağlayacak. Onlarla gerektiğinde takımlar halinde görevlere gidebilecek, lider olduğumuzda basit görevler verebilecek ve oyun süresince gerek para, gerekse şöhret anlamında yüksek seviyelere ulaşabileceğiz. Her grubun kendi içinde bir satıcısı ve tamircisinin de olduğunu ekleyelim.



GSC, Shadow of Chernobyl ile atmosfer yaratma konusunda ne kadar becerikli olduklarını göstermişlerdi. Hiç kuşku yok ki bunda kullandıkları X-Ray Engine grafik motorunun etkisi bir hayli büyüktü. Gerek açık, gerekse kapalı alanlarda başarılı ama performans açısından biraz sorunlu bir şekilde çalışan X-Ray, Clear Sky ile birlikte birçok yönden elden geçirilmiş, yeni nesil sıfatını neredeyse tamamen hakedecek bir şekilde geri dönüyor. Her farklı yüzey üzerinde ve geçişlerde (bulutlar, pencereler vs) gerçek hayattaki gibi şekil değiştiren gölgeler, yağmur sonucu ıslanan yüzeyler, çok daha gerçekçi yüzey yansımaları, geliştirilmiş kaplamalar ve animasyonlar, ilk defa göreceğimiz hava efektleri ve etkileri, şarjör değiştirirken tüm ekranın flulanması ve sadece silaha odaklanılması X-Ray 1.5’in nimetlerinden sadece bazıları. DX 10’a (DX8 Ve DX9’da mevcut) sorunsuz bir şekilde adapte olmayı amaçlayan Clear Sky, bakalım sistemlerimize o kadar başarılı uyum sağlayabilecek mi.



İlk paragrafta söylediğim gibi, GSC Game World potansiyel sahibi oyunlarını daha da geliştirmiş ve güzelleştirmiş bir şekilde karşımıza çıkarmayı planlıyor. eğer oyunun ömrünü uzatacak başarılı çoklu oyuncu modları ve bugsız bir oyun yapısı ile bu işin altından kalkabilirlerse, Shadow of Chernobyl’den daha başarılı bir yapım olmaması için hiçbir neden göremiyorum. Önümüzdeki E3 fuarında çok daha detaylı bilgiler geleceğinden şüpheniz olmasın.
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
Üst