Neler yeni

Welcome to SATBİL FORUM PAYLAŞIM

Join us now to get access to all our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, and so, so much more. It's also quick and totally free, so what are you waiting for?

Bir Satbil Forum Efsanesi

Satbil Reklam Alanı

Satbil Forum Reklam

Kırmızı Arka Plan Sattırıyor

lececafe

Co Admin
Local time
14:00
Katılım
23 Aralık 2005
Mesajlar
5,461
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Yaş
48
ABD’de yapılan bir araştırmaya göre kırmızı arka planlı ürünler eBay kullanıcılarının ürünlere daha yüksek teklifler yapmasına sebep oluyor.

Çok istediğimiz bir ürün için eBay’deki açık artırmalara kendimizi kaptırmak çok kolaydır ama ürünün arka planındaki rengin de bu durumda büyük bir etkisi olduğu ispatlandı.

Araştırma, kırmızı rengin barındırdığı “agresifliğin” müşterilerin normalden daha çok harcama yapmalarına neden olduğunu iddia ediyor.

Journal of Consumer Research tarafından yapılan araştırma, müşterilerin içgüdüsel olarak renk tonundan etkilendiklerini ve arka planın kırmızı gibi canlı bir rengin olmasıyla daha çok para harcadıklarını ortaya çıkardı.

Virginia Tech’ten Rajesh Bagchi ve Virginia Üniversitesi’nden Amar Cheema araştırmaya katılanlara eBay’de birer Nintendo Wii aldıklarını varsaymalarını istediler.

Daha sonra tüketicilere beyaz ekranda, mavi, kırmızı veya gri arka planların üzerinde satın alacakları oyun konsolu gösterildi.

Araştırmacılar daha yüksek tekliflerin arka plan kırmızıyken yapıldığını gördüler.

Kırmızının saldırganlığa ve hırsa sebep olduğu, yeşil rengin çekingenliğe ve siyahın ise endişeye yol açtığı araştırma sonucundaki rapora yansıdı.

Alıcılar, kırmızı arka planlı Wii için 131 dolara kadar ödeme yapmaya razıyken, mavi arka plandaki teklif 125 dolar, beyazda ise 126 dolarda kaldı.

Araştırmada ikinci bir grup katılımcı için 149.99 dolar fiyatın etiketiyle “hemen alın” seçeneği sunuldu. Bu durumda katılımcılar kırmızı arka planlı ürüne teklif yapma konusunda daha tereddütlüydüler.

Rajesh Bey ve Amar Bey, arka planın mavi olduğu durumunda müşterilerin “hemen alın” seçeneğine daha fazla para teklif ettiklerini keşfettiler. Yani kırmızı arka planın rekabet olmayan durumlarda kötü bir seçenek olduğu sonucuna ulaşıldı.

Araştırmacılar ürünün cazibesinin satıştaki etkisi kadar, sunulduğu ortamın renginin de epey etkili olduğu sonucuna ulaştıklarını açıkladılar.

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
Üst