Neler yeni

Welcome to SATBİL FORUM PAYLAŞIM

Join us now to get access to all our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, and so, so much more. It's also quick and totally free, so what are you waiting for?

Bir Satbil Forum Efsanesi

Satbil Reklam Alanı

Satbil Forum Reklam

Arazi olsun çamurdan olsun

coemar

New member
Local time
04:46
Katılım
16 Eylül 2006
Mesajlar
27
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Otomobil satışları özellikle yılın ikinci yarısı ile birlikte gerilemeye başlarken, lüks araç segmentindeki SUV, yani 4x4 arazi araçları satışları istikrarlı bir şekilde büyüyor.
zero.gif

13 bin 637 adetle, 2006 yılının ilk sekiz ayında satışları geçen yıla göre yüzde 8 artan SUV pazarını cazibesi Genaral Motors’u da etkiledi. Şirket Türkiye hem Chevrolet hem Opel markalarıyla yakında SUV araçlar satmaya başlayacak.
Otomobil satışlarında ilginç bir trend yaşanıyor. SUV (Spor Utility Vehicle) yani Türkiye’deki tanımıyla 4x4 arazi araçları pazarında son yıllarda müthiş bir hareketlilik söz konusu. Geçen yıla göre yılın ilk sekiz ayında tüm segmentlerde gerileme yaşanırken, büyüyen tek segment yüzde 8 ile SUV oldu. SUV satışlarının son beş yılık performansı izlendiğinde ise yüzde 300’lük bir büyüme dikkat çekiyor.
2000 yılında 4x4’lerin binek otomobiller arasında yüzde 1,5’ler civarında bir payı bulunurken 2006 yılının ilk 8 ayında bu payın yüzde 6’lar seviyesine çıktığı görülüyor. Sürekli yükselen bir trendi bulunan 4x4 araç pazarının 2006 yılı sonu itibariyle binek otomobil satışları içinde yüzde 6,5-7 oranında bir paya ulaşması bekleniyor.
Payını yüzde 11.5’e çıkaracak
2006’nın ilk sekiz ayı itibariyle Hyundai’de SUV segmentinin toplam binek otomobil pazarı içindeki payı yüzde 5,4 olarak gerçekleşti. Şirketin SUV pazarı içindeki payı ise bin 370 adetlik satışla yüzde 10.2 oldu.
Hyundai Assan Genel Müdürü Kurthan Tarakçığulu, yıl sonunda hedeflerinin pazar paylarını yüzde 11,5’e çıkarmak olduğunu söylüyor. Hyundai’nin SUV-C segmentinde yer alan Tucson modeli, 2005 yılında tüm 4x4’ler arasında yaklaşık 2 bin adetlik satışla en çok tercih edilen üçüncü model olmuştu.
SUV-D segmentinde bulunan Santa Fe modeliyse oldukça iyi bir talep görmüştü. Kurthan Tarakçıoğlu’na göre, 4x4 araçların son dönemde büyük ilgi görmesinin en önemli nedeni araçlarda yaşanan değişim: Tarakçıoğlu “Artık bu tip araçlarda çekici ve şık tasarımı, bir otomobilin sunduğu konforu ve kullanışlılığı bir arada elde edebiliyorsunuz. Bu da SUV’ların çekiciliğini artırıyor'' diyor.
SUV’un da lüksü var
SUV pazarını lüks ve alt-SUV olarak değerlendirirsek Touareg modeliyle işin lüks tarafında faaliyet gösteren Volkswagen, ocak-ağustos döneminde toplam 222 adet araç sattı. Şirketin yıl sonu hedefiyse 350. Araç fiyatlarının 85 binden başlayıp 212 bin Euro’ya kadar çıktığını söyleyen VW Genel Müdürü Birgül Ak Karacahisarlı, pazarda ilk üç markadan biri haline gelmek istediklerini söylüyor ve ekliyor:
“Biz VW olarak lüks segmentte yer alıyoruz. Bu segmentte ayrıca Jeep Grand Cherokee, Land Rover, Range Rover, Mercedes ML, Toyota Land Cruiser, BMW X5 ve Audi Q7 modelleri bulunuyor. Ocak-Ağustos 2006 dönemi itibari ile segment payımız yüzde 9,7. Şu an beşinci sıradayız ama amacımız bu segmentte ilk üç markadan biri haline gelmek.'' Karacahisarlı ayrıca lüks SUV segmentinin pazardan aldığı payın da yüzde biri geçmeyeceğini de düşünüyor.
GM Türkiye, pazara giriyor
SUV pazarındaki hızlı büyüme bu alanda şu ana kadar ürünü olmayan General Motors Türkiye’yi de harekete geçirdi. Şirket yakında hem Chevrolet hem de Opel markasıyla SUV araç satmaya başlayacak. İlk olarak Chevrolet Captiva modelinin atışı önümüzdeki ay başlayacak. Araç, şimdiden 200’ün üzerinde sipariş almış durumda.
GM Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, Chevrolet Captiva modeliyle yıl sonuna kadar 500 adetlik satış yapmayı hedeflediklerini söylüyor. Opel ise, Antara modelini 2007’nin ilk çeyreği içinde satışa sunacak. Opel böylelikle uzun yıllar Avrupa dışı markaların hakim olduğu bu segmente güçlü bir dönüş yapmayı planlıyor. Hatırlanacağı üzere Opel daha önce bu segmentte, 1991’de piyasaya çıkarılan ve SUV modellerinin ilklerinden biri olan Frontera modeliyle vardı.
Pazarın en güçlü markalarından olan ve SUV araç satışlarıyla tarihinin en iyi dönemini yaşayan Kia ise, pazardaki güçlü konumu koruyor. Pazarda Sorento ve Sportage modelleriyle yer alan Kia, Sorento modeliyle bu yılın ocak-ağustos döneminde 2 bin 865 adetlik satış yaptı ve yüzde 21,4 pazar payına ulaştı. Sportage modeliyse ilk sekiz ayda bin 174 adet sattı ve yüzde 8,8 pazar payına ulaştı. Kia’nın SUV pazarındaki toplam pazar payı ise yüzde 30,1. Kia Çelik Motor Genel Müdürü Alp Evcimen, 2006 yılını, 2005’te olduğu gibi yüzde 30’lar seviyesindeki bir pazar payıyla kapatacaklarını belirtiyor.

Borusan hedef büyüttü
Borusan Otomotiv, BMW ve Land Rover markalarıyla SUV pazarındaki konumunu güçlendirmeyi hedefliyor. Land Rover’dan başlarsak, şirketin ürün gamının zaten tümünü SUV’lar oluşturuyor. Freelander, Discovery 3, Range Rover Sport ve Range Rover modellerinden 2006'nın ilk sekiz ayında bin 337 adet satılmış. Yıl sonu hedefiyse 2 bin 200 adet. Bu rakam 2005’te 2 bin 12’ydi. Land Rover Marka Yöneticisi Ayhan Ölçer, Land Rover markalı SUV modellerinin 4x4 pazarında yaklaşık yüzde 10 pazar payına sahip olduğunu belirtiyor.
BMW ise yıl sonuna kadar 650 adet X3 ve X5 satmayı hedefliyor. Arazi koşullarından daha çok asfalt koşulları göz önünde bulundurularak tasarlanan X3 ve X5, BMW’nin bu segmentteki ağır topları. BMW & MINI Pazarlama Müdürü Fatma Tüker, tüketicilerin artık pek çok özelliği bir arada sunan, konforlu ve güvenli araçları tercih ettiğin söylüyor.
Yüzde 1.8’lik pazar payını sene sonuna kadar yüzde ikiye çıkarmaya çalışan Nissan, bu segmentte yılın ilk yedi ayında toplam 224 araç sattı. Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, bu pazardaki önemli bir gelişimin de, toplam binek araç pazarına paralel olarak dizel motorlu araç satışları olduğunu söylüyor. 2004 yılında Off-Road segmentinde dizel oranı yüzde 39 iken 2006 yılında yüzde 70'lere ulaşmış durumda.
250 adet Q7 satacak
Audi’nin SUV sınıfında şimdilik sadece 2005 yılı sonunda global tanıtımı yapılan ve 2006 yılında tüm Avrupa’yla aynı anda satışa sunulan Q7 modeli bulunuyor. 94 bin 796 Euro ile 128 bin 826 Euro arasında değişen başlangıç fiyatlarına sahip Audi Q7, 3.0 TDI ve 4.2 FSI motorlarla pazarlanıyor. Audi Genel Müdürü Ali Bilaloğlu, SUV sınıfının üst kesimine konumlandırılan Q7 ile yıl sonuna kadar 250 adet araç satmayı hedeflediklerini söylüyor.
2006 yılının ilk 8 ayı itibari ile SUV segmentinde yüzde 9,7 pazar payıyla yer alan Suzuki, orta vadeli hedefini pazar payını yüzde 15 seviyelerine taşımak olarak açıkladı. Şirket bu segmentte Grand Vitara, XL-7 ve Jimny modelleriyle faaliyet gösteriyor. Suzuki Türkiye Murahhas Azası Ali Savcı, SUV segmentine olan ilgiyi, yoğun rekabet ortamında müşteri beğenisine sunulan yeni modellerin kullanıcıya sağladığı fiyat/fayda endeksinin rasyonelliğine ve müşterilerin SUV bir araçla farklı kullanım imkanına kavuşabilme imkanına bağlıyor. Savcı, SUV araçların toplam pazar payının ise yüzde 8 seviyelerine çıkmasını ve orada kalmasını bekliyor.
Chrysler Türk Genel Müdürü Uğur İrfanoğlu ise, 2005’te toplam 547 adet 4x4 araç sattıklarını 2006’da bu rakamın 1000’i geçeceğini söylüyor ve ekliyor: “İlk 8 ay itibariyle Grand Cherokee ile yüzde 22, Commander ile yüzde 5, Cherokee ile yüzde 15, pazar payına ulaştık. Lüks SUV segmentinde bulunduğumuz modellerle pazar payımızı korumak istiyoruz. Fakat yeni modellerle birlikte orta boy SUV segmentinde de söz sahibi olmak istiyoruz. Zaten bunun başlangıcı olarak da Jeep Compass’ı önümüzdeki ay pazara sunucağız.''



1159431821609_410.jpg
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
Üst